Průměrný řidič neexistuje, proto by měl mít povinné ručení každý

Červenec 23rd, 2013 in Povinné ručení by admin

Povinné ručení můžeme ve zkratce definovat jako opatření, které chrání řidiče před škodou vzniklou při dopravní nehodě. Povinné ručení musí mít ze zákona uzavřené každý řidič, který provozuje své vozidlo na pozemních komunikacích. Pokud způsobíte nehodu, pojišťovna za vás zaplatí vzniklé náklady, které jsou spojeny s opravou vozidla osoby, které škoda vznikla, popřípadě náklady za léčení.

Do roku 2003 byly sazby povinného ručení účtovány dle vyhlášky ministerstva financí. Povinné ručení se určovalo na základě kubatury vozidla. Dnes je tomu jinak. Samotné pojišťovny se snaží nalákat potenciální pojištěnce na první pohled výhodné povinné ručení, které však zase tak výhodné z druhého pohledu není. Pojišťovny stanovují sazby povinného ručení především dle typu vozidla, objemu motoru a také na základě průběhu předchozího pojištění. Toto kritérium je velmi důležité pro případné slevy, které vám mohou jednotlivé pojišťovny nabídnout.

Pokud se rozhodujete u které pojišťovny povinné ručení uzavřít, základem je porovnání sazeb, které pojišťovny stanovují a také nabízené produkty. Ty mohou obsahovat například živelné pojištění či asistenční služby. Výhodou moderních pojišťoven je možnost online srovnání cen povinného ručení a také nabízených služeb. Toto porovnání provedete vyplněním základních informací o vozidle a typu povinného ručení, o který máte zájem. Následuje výčet sazeb pojišťoven a nabízených forem pojištění, které vám mohou být poskytnuty. Důležité je nenechat se oklamat. I když může nabídka pojišťovny působit sebevíc lákavěji, je potřeba zjistit si jestli je povinné ručení dané pojišťovny skutečné tak výhodné, jak na první pohled vypadá. I když spousta pojišťoven slibuje sazby za povinné ručení velmi nízké, obvykle v sobě nezahrnují všechny finanční prostředky, které ve finální podobě budete nuceni zaplatit.

Pokud jste uzavřeli povinné ručení s pojišťovnou, jejíž podmínky se vám následně příliš nezamlouvaly, do dvou měsíců od podpisu smlouvy máte možnost odstoupení. Pokud se pro odstoupení od smlouvy rozhodnete, začíná běžet osmidenní lhůta a povinné ručení u dané pojišťovny zaniká až po jejím uplynutí.

Neustále slýcháme, že má povinné ručení zdražit. A od roku 2010 také skutečně podražilo. Bohužel pojišťovny nutí ke zdražení především vyšší škodní průběh, zdražení cen za opravy vozidel, odškodnění zraněných či usmrcených osob, které musí hradit do výše mnohdy i několika milionů, zvýšené náklady na platby záchrannému systému a také zvýšená hranice škod, u kterých nemusí asistovat policie. V roce 2010 došlo ke zvýšení sazeb povinného ručení o 8 – 10 % oproti roku minulému, ovšem pojišťovny nabízejí bonusové programy ve výši 50 % za bezeškodný průběh. 50 % je však základ, jelikož máte možnost kombinace s různými akčními slevami, může se váš bonus vyšplhat až na 70 %. Zkrátka a dobře jezdit bez nehod se v dnešní době vyplácí.

Novinkou tohoto roku je také kopírovací bonus, který se vztahuje na více aut v rodině. Tuto možnost nabízí již většina našich pojišťoven a pojištěnci jej hojně využívají. Poněkud starší novinkou, které povinné ručení stanovuje je Zelená karta, která slouží jako mezinárodní doklad povinného ručení, který platí téměř ve všech státech Evropské unie. Od 1. 1. 2009 byla Zelená karta rozšířena také na území Ruska.

Pozor na neplátce! Pokud povinné ručení neplatíte, mohou vás nemile překvapit sankce, které se na neplátce vztahují. Sankce je započítávána za každý den prodlení s placením a v konečné podobě se mohou částky vyšplhat k horentním sumám. Sankce se pohybují od 20 až po 300 korun českých. Pokud však způsobíte škodu s vozidlem, které povinné ručení nemá, budete nuceni pokrýt náklady v plné výši.

Napsat komentář:


Jméno *

Emailová adresa *

Webová stránka